LOADING

sposoby na pozyskiwanie klientów
By:
Teosto@0115

Pozyskiwanie klientów jest problematyczne dla wielu przedsiębiorców czy freelancerów. Wybicie się na tle ogromnej konkurencji na rynku jest niełatwym zadaniem, a nadążenie za nowymi trendami oraz metodami sprzedażowymi też nastręcza kłopotów biznesmenom, szczególnie gdy mają mocno ograniczony budżet.

Co zrobić, by przyciągnąć klienta do naszej firmy? Jakie sposoby na pozyskiwanie klientów są najskuteczniejsze? W dzisiejszym artykule przedstawimy Ci aż 6 metod, które warto wypróbować.

  1. Media społecznościowe

Statystyki mówią za siebie. W Polsce z Facebooka korzysta aż 16 mln osób, z czego 72 proc. jest codziennie aktywna na tym portalu społecznościowym i udziela się na nim średnio 1 godzinę i 45 minut. W przeliczeniu aż 11 mln Polaków codziennie spędza prawie dwie godziny swojego życia na tym portalu.

Jednak nie tylko Facebook cieszy się takim uznaniem wśród naszych rodaków. Coraz więcej osób korzysta z Instragrama. W raporcie firmy Gemius możemy przeczytać, że tylko w sierpniu 2017 z samej mobilnej wersji Instragrama korzystało 2,1 mln Polaków.

Popularność mediów społecznościowych na pewno będzie jeszcze bardziej rosła. Dlatego też w działaniach firmy nie można ich pominąć. Facebook, Instragram, Twitter czy LinkedIn stwarzają firmom nie tylko szansę na wypromowanie firmy przez interesujące posty czy kampanie reklamowe. Oprócz tego portale społecznościowe stają się kanałem komunikacji z klientem. Pozwalają wytworzyć więź między użytkownikiem, budują lojalność i silną markę firmy.

Założenie oficjalnej strony na Facebooku czy profilu na Instragramie jest dobrym sposobem na pozyskiwanie klientów. Warto jednak w tym celu wynająć agencję marketingową, która kompleksowo zajmuje się obsługą social media. Specjaliści w tej dziedzinie doradzą Ci, na których portalach warto się promować. Przykładowo, Instragram oraz Pinterest są serwisami społecznościowymi, których ideą jest dzielenie się zdjęciami oraz duży nacisk na aspekt wizualny. Choć portale działają na podobnej zasadzie, to są to dwa oddzielne kanały promocji. Pinterest jest doskonały dla architektów, salonów fryzjerskich lub kosmetycznych. Na tym portalu mogą promować się wszyscy przedsiębiorcy, którzy chcą przekuć zainteresowanie inspiracjami na konwersję.  O ile Pinterest skupia się na tworzeniu tematycznych tablic, Instragram to dobry sposób na dzielenie się zdjęciami z aktualnych wydarzeń, co pozwala na budowanie emocjonalnej więzi z użytkownikami. Na Instragramie warto dzielić się fotografiami z branży fitness, gastronomicznej lub ze świata mody w szczególności, jeśli marka bierze czynny udział w kampaniach społecznych etc.

  1.  Newsletter

Newsletter to kolejne narzędzie, dzięki któremu możesz budować pozytywną relację ze swoim klientem, tym razem za pomocą wiadomości elektronicznych. Regularnie wysyłając odbiorcom, którzy zapiszą się na Twoją listę mailingową, wiadomości z promocjami lub poradami, buduje nie tylko wieź z klientem, ale też jego lojalność wobec marki.

Oprócz tego dobrze stworzony newsletter daje Ci szansę na zachęcenie czytającego do odwiedzenia strony internetowej Twojej firmy, a także skłania go do zrobienia ponownych zakupów w Twoim sklepie/firmie.

  1. SiteCall

Czas to pieniądz – te polskie przysłowie idealnie opisuje, jak ważny jest w dzisiejszym biznesie czas. Większości klientów zależy na jak najszybszym załatwieniu sprawy, chcą kupić produkt lub usługę przy małej liczbie formalności. Aby spełnić ich oczekiwania, musisz umożliwić im prosty sposób na kontaktowanie się z Twoją firmą.

Rozwiązaniem, które pozwoli klientowi bez problemu skontaktować się z Twoją firmą, jest SiteCall. To system, za pomocą którego osoba odwiedzająca Twoją stronę internetową, może poprosić o rozmowę z jednym z Twoich pracowników. Wystarczy, że w kodzie źródłowym witryny umieścisz krótki kod. Pozwoli on na ustawienie według własnych preferencji graficznego interfejsu w postaci słuchawki (to Ty decydujesz jaki kolor ma słuchawki, gdzie będzie umieszczona lub po jakim czasie będzie się pojawiać). W momencie, w którym użytkownik kliknie słuchawkę, wyświetli mu się formularz kontaktowy. Teraz wystarczy, że klient wpisze swój numer telefonu, a pracownik Twojej firmy dostanie informację o zgłoszeniu. System automatycznie przekierowuje rozmowę, dzięki czemu pracownik może oddzwonić do potencjalnego klienta nawet w 28 sekund!

  1. Czat internetowy

Kolejnym narzędziem, które pozwala pozyskać klientów przez stronę internetową Twojej firmy, jest czat internetowy. Podobnie jak SiteCall system pozwala na komunikowanie się klientem, tym razem nie poprzez rozmowę telefoniczną, ale za pomocą wiadomości wysyłanych przez komunikator, który wyświetla się na witrynie.

Analogicznie jak SiteCall czat upraszcza kontakt na linii klient-obsługa. Jednak SiteCall jest bardziej nastawiony na pozyskiwanie kontaktów i sprzedaż,  to czat bardziej wspiera sprzedaż i zwiększa jakość obsługi klienta. O tym, jak stworzyć skuteczny czat internetowy, możesz przeczytać w tym artykule.

  1. Blog

W raporcie Gemius na temat e-commerce w Polsce (czyli sprzedaży przez Internet) można przeczytać, że ponad połowa badanych internautów kupowała cokolwiek w sklepach online, a tę formę zakupów w szczególności preferują młode osoby. Rosnące z roku na rok dane pokazują, że warto nie tylko otwierać sklepy internetowe, ale przede wszystkim warto zainwestować we własną witrynę. Strona internetowa to wizytówka Twojej firmy, a coraz więcej osób przed zrobieniem zakupów w sklepach stacjonarnych orientuje się w cenach oraz produktach w Internecie.

Wielu młodych internatów szuka też informacji odnośnie produktu lub branży, o której nie mają pojęcia. Robiąc tzw. research, często wchodzą nie tylko na specjalistyczne strony poświęcone danej tematyce, ale też na blogi.

Blog to kolejna szansa dla Ciebie jako przedsiębiorcy do zaprezentowania się w Internecie. Tworząc dobre teksty, w których użytkownicy znajdą odpowiedzi na zadane pytania, budujesz także ich wiedzę o Twojej marce. Ta wiedza i rozpoznawalność marki sprawią, że przy robieniu zakupów potencjalni klienci chętniej wybiorą Twoją firmę niż konkurencję.

Jakby tego było mało, blog pozwala na generowanie ruchu na Twojej stronie internetowej. Więcej wyświetleń to też większa szansa na sprzedaż.

  1. Wideo

Kolejną formą, za pomocą której możesz budować więź z klientem, a zarazem zwiększasz swoją szansę na jego pozyskanie, jest wideo. Krótki filmik, w którym przykładowo wyliczasz korzyści swojego produktu/usługi, ma wiele zalet.

Przede wszystkim wideo jest proste w odbiorze – większość ludzi jest wzrokowcami i woli otrzymać informacje w skondensowanej oraz krótkiej formie. Dlatego też spora część odbiorców prędzej obejrzy filmik, niż przeczyta długi tekst (nie oznacza to jednak, że nie warto tworzyć poradników). Poza tym, czasami łatwiej jest przedstawić coś wizualnie niż za pomocą słów, szczególnie branża turystyczna lub modowa ma tutaj spore pole do popisu.

Istotną korzyścią, która przemawia za tworzeniem wideo, jest też wiarygodność przekazu. Oglądając filmik, widzimy twarz osoby mówiącej, możemy obserwować jej mimikę oraz zachowanie. Dlatego też, jeśli pracujesz w branży, w której bardziej liczy się wizualny przekaz niż słowny, warto zastanowić się nad wybraniem wideo jako jedną z form content marketingu.

 

 

 

Źródło:

https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/instagram-jest-kobieta.html

https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly/category/raport-o-rynku-e-commerce.html

Tagi: , ,