LOADING
Prowadzisz firmę i zamierzasz działać w mediach społecznościowych? Wielu specjalistów w dziedzinie marketingu doradziłoby założenie Facebooka i Instagrama. Bez wątpienia oba narzędzia niosą ze sobą korzyści, lecz skuteczne zarządzanie kilkoma kanałami jednocześnie może okazać się fizycznie niemożliwe. Co więc będzie lepsze – Facebook czy Instagram? W dzisiejszym wpisie postaramy się odpowiedzieć na to pytanie.
Serwis Marka Zuckerberga jest zdecydowanie niekwestionowanym liderem wśród mediów społecznościowych. Portal dysponuje największą bazą użytkowników, a ponadto posiada całą gamę rozwiązań biznesowych. Facebook dysponuje wieloma informacjami na temat swoich użytkowników, które udostępnia w celu stworzenia jak najlepiej stargetowanych reklam. Takie dane jak wiek, płeć czy miejsce zamieszkania dają możliwość wyodrębnienia charakterystycznych grup docelowych, do których chcesz trafić ze swoją ofertą. Firma na Facebooku to więc dostęp do Facebook ADS, które są obecnie jednym z najlepszych i najskuteczniejszych narzędzi reklamowych. Dzięki nim masz pewność, że informacje nie trafiają do przypadkowych odbiorów, a jedynie do osób, które rzeczywiście mogą być zainteresowane Twoim produktem.
Promowanie na Facebooku to także możliwość organizowania różnego typu wydarzeń:
Warto starać się nawiązywać interakcje z odbiorcami naszych treści. Jeśli przyzwyczaimy ich do tego, że najważniejsze informacje o firmie znajdą na Facebooku, właśnie tam będą oni kierować się w pierwszej kolejności. Nie mniej ważną kwestią jest zapewnienie na swoim fanpage’u odpowiedniego contentu, najlepiej w postaci poradników zakupowych czy artykułów omawiających konkretny aspekt związany z danym typem produktów.
Jaki biznes powinien celować w ten kanał social media? Do profilu na Instagramie pasują wszystkie branże, które w sposób wizualny mogą pokazać swoje produkty lub też za pomocą zdjęć potrafią zbudować ciekawą narrację wokół swojej działalności. Podstawą prowadzenia profilu na Instagramie jest lista kluczowych hasztagów, czyli oznaczeń najcelniej oddających treść publikowanych przez nas postów. To one decydują o tym, jakie wyniki otrzyma internauta przeszukujący ogromne zbiory tego serwisu.
Marketing z Instagramem rozpocząć możemy od aktywnego relacjonowania tego, co dzieje się w naszej firmie. Następnie warto przejść do codziennych sytuacji związanych z naszymi produktami, prezentacją odwiedzanych przez pracowników miejsc czy też ogólnego lifestylu związanego z naszą działalnością. Strategia marketingowa na Instagramie powinna wyglądać następująco:
Wszyscy odbiorcy treści doceniają szczere informacje i z chęcią utożsamią się z Twoją marką, o ile będziesz ich słuchać. Informacje płynące od klientów na pewno pozwolą Ci iść w odpowiednim kierunku, bo to przecież do nich kierujesz swoją ofertę i dla nich tworzysz treść. Właściwa organizacja działań z pewnością przełoży się na zwiększoną świadomość i lepsze postrzeganie Twojej firmy.