LOADING

By:
Teosto@0115

Posiadanie własnej strony internetowej przy prowadzeniu organizacji jest aktualnie koniecznością. Zadaniem strony internetowej jest dostarczanie potencjalnym klientom informacji na temat oferowanych produktów, świadczonych usług, czy organizowanych wydarzeń.

Niestety, jeśli strona nie jest widoczna w Internecie, stanie się ona bezużyteczna. Istnieje możliwość naprawienia tego problemu za pomocą marketingu internetowego, są nimi działania między innymi z zakresu SEO. Co to jest SEO? Dlaczego warto poprawić widoczność swojej strony internetowej?

 

 

Co to jest SEO?

SEO, z angielskiego Search Engine Optimization, polega na optymalizacji strony internetowej pod względem wyszukiwarek, aby osiągnęła jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania, zgodnie z zasadami konkretnej przeglądarki. Są to działania długotrwałe, mogą potrwać kilka tygodni bądź miesięcy.

Cele

Głównym zadaniem SEO jest osiągniecie jak najwyższych pozycji słów kluczowych w wyszukiwarce internetowej, które są zaindeksowane na danej stronie internetowej. Proces ten przyczyni się do wzrostu widoczności marki oraz generowaniu większej ilości wejść przez użytkowników, którzy mogą być Twoimi potencjalnymi klientami.

Działania

Czynności związane z optymalizacją strony internetowej:

  • Frazy – słowa kluczowe powinny być dobierane zgodnie z prowadzonym biznesem. Wybierając słowa kluczowe na daną domenę, należy zwrócić uwagę na ich konkurencyjność oraz stopień trudności.
  • Grafika – zdjęcia znajdujące się na stronie internetowej mają ogromny wpływ na optymalizację. Duża ilość grafik może oddziaływać na szybkość ładowania strony. Długo ładująca się strona może zniechęcić do korzystania z niej przez użytkowników oraz ma również wpływ na SEO.
  • Kod strony – poprawna optymalizacja kodu źródłowego spowoduje wzrost szybkości ładowania się strony. Dzięki temu roboty indeksujące szybciej zbadają zawartość strony, co wpływa na widoczność strony w Internecie.
  • Linki wewnętrzne – są to odnośniki, które umożliwiają użytkownikowi dostanie się do pozostałych podstron tej samej domeny. Poprawia pozycję słów kluczowych w wynikach wyszukiwania oraz pomaga Googlebotowi w szybszym indeksowaniu witryny.
  • Marketing treści – teksty zawarte na stronie powinny być długie, oryginalne oraz bogate w słowa kluczowe. Frazy należy umieścić nie tylko w tekście, ale również w nagłówku oraz meta opisie, który reklamuje Twój wpis w wyszukiwarce internetowej. Słowo kluczowe powinno być często powtarzane w tekście, ale nie można robić tego na siłę, ma to wyglądać naturalnie.

 

 

Rodzaje SEO

Wśród metod i sposobów optymalizacji strony internetowej wyróżnić możemy white hat SEO oraz black hat SEO. Działania zgodne z zasadami wyszukiwarki nazywamy white hat SEO, dotyczą one między innymi: wymiana linków, tworzenie odpowiedniego contentu, przyjaznego i przydatnego dla użytkownika.

Czynności niezgodne z wytycznymi wyszukiwarki nazywane są black hat SEO, do których można zaliczyć: tworzenie bezwartościowych treści skierowanych tylko do wyszukiwarek, spamowanie na forach dyskusyjnych, automatyczne przekierowywanie użytkownika na daną stronę bez jego zgody, ukrywanie linków bądź słów kluczowych w treści znajdującej się na stronie.

Narzędzia SEO

Najpopularniejszymi narzędziami, używanymi przez specjalistów SEO są:

  • Narzędzia umożliwiające analizę profilu linków: Ahrefs, Majestic, Link Research Tools
  • Narzędzia do monitorowania fraz: SeoStation, Web-Tools, SEO-STAT
  • Wtyczki ułatwiające optymalizację: Yoast SEO, Broken Link Checker
  • Narzędzia oferowane przez Google: Google Search Console, Google Analytics, Google Trends

Wydatki związane z SEO

Koszty związane z działaniami SEO są bezpłatne, jeśli będą prowadzone przez Ciebie. Niestety, SEO jest dosyć czasochłonne. Warto to jednak zostawić profesjonalnej agencji marketingowej. Nie tylko będziesz mieć pewność, że zajmie się tym ktoś obeznany w tej dziedzinie, to na dodatek, w tym czasie możesz zająć się innymi sprawami dotyczącymi działalności, jaką prowadzisz.

 

SEO jest procesem skutecznym i długotrwałym. Wraz ze wzrostem pozycji Twojej strony internetowej w wyszukiwarce internetowej, istnieje duże prawdopodobieństwo wzrostu odwiedzin na witrynę oraz zdobycie nowych klientów, którzy przyniosą Ci większe dochody.

Tagi: