LOADING

jak sprzedawać przez telefon
By:
Teosto@0115

Jak sprzedawać przez telefon, by mieć wyniki

Jak sprzedawać przez telefon, by mieć wyniki? W dzisiejszym artykule przedstawimy 8 porad, które ułatwią Ci pracę w call center. Sprawdź, gdzie popełniasz błąd.

 

  1. Nie próbuj naśladować C-3PO…

sprzedaż przez telefonDzień dobry, z tej strony… – ile takich rozmów masz za sobą? Ile razy wypowiadałeś/aś słowa skryptu, odhaczając po prostu rozmowę? Problemem wielu osób pracujących na słuchawce jest popadanie w monotonię. Nikt nie chce słuchać oferty wypowiedzianej głosem bez emocji, w takich momentach osoba po drugiej stronie słuchawki od razu wyłącza się, nie skupiając się na tym, co masz do powiedzenia. Dlatego też nie próbuj naśladować C-3PO, NIEEE…MÓÓWW…GŁOSEM… ROBOOOTAA… Mów naturalnie, starając się akcentować najważniejsze informacje. Porzuć skrypt- w wielu przypadkach to właśnie czytanie z kartki zabija naturalność rozmowy, zamieniając ją w nudny monolog.

  1. …ale też nie nawijaj jak katarynka

Nieprzerwany monolog, który jest przeprowadzony w tempie karabinu maszynowego, też nie jest dobrą strategią przeprowadzenia rozmowy, a już na pewno nie prowadzi do sprzedaży. Jedyne, co udaje się osiągnąć tą metodą, to oszołomienie rozmówcy, który nie wie nawet, co się dzieje. Niestety, przekazywanie informacji w szybkim tempie i krótkim czasie nie sprzyja zrozumieniu oferty. Aby wyeliminować tę wadę, zrób małe ćwiczenie- weź telefon do ręki i odegraj parę rozmów, skupiając się na tym, w jakich tempie wypowiadasz słowa.

  1. Słuchaj, a nie tylko gadaj

Szczegółowe opisanie oferty, przekazanie jak największej ilości informacji w trakcie rozmowy lub też odpowiadanie na pytania, zanim się pojawią, są sygnałami, że prowadzisz monolog, a nie rozmowę. W sprzedaży chodzi o nawiązanie relacji z rozmówcą, przedstawienie mu oferty, która spełni jego oczekiwania, a także dopasowanie propozycji w taki sposób, by poczuł, że produkt albo usługa są mu potrzebne. Aby to osiągnąć, pytaj i próbuj zrozumieć osobę po drugiej stronie słuchawki, jednocześnie angażując go w rozmowę.

  1. Pytaj, ale nie prowadź przesłuchania

jak skutecznie sprzedawać przez telefon pytaj a nie przesluchujPytania są częścią nie tylko skryptu, ale po prostu rozmowy. Wiesz już, dlaczego warto je zadawać, ale czy wiesz jak sprzedawać przez telefon z ich pomocą? Najważniejsze to, abyś pamiętał/a, że muszą być one wyważone oraz adekwatne do rozmowy. Nie zasypuj pytaniami, które nie mają sensu i nic nie wnoszą do rozmowy, staraj się też nie przeskakiwać z jednego do drugiego tematu. Zwróć też uwagę na to, by ich częstotliwość nie była zbyt duża. To nie ma być przesłuchanie, tylko szansa na przedstawienie klientowi rozwiązania, które ułatwi jego życie.

  1. Nie dzwoń w ciemno

To ważna rada dla sprzedawców pracujących w sektorze B2B. Jeśli Twoja usługa lub produkt skierowane są do firm, to pamiętaj o tym, by nie dzwonić w ciemno. Przed wykonaniem telefonu zbierz informacje odnośnie danej firmy, bez wstępnego researchu marnujesz jedynie ich i swój czas, w szczególności, gdy okazuje się, że dane przedsiębiorstwo nie pasuje do Twojej grupy docelowej. Warto poświęcić kilka minut przed rozmową na research, tym bardziej że teraz jest to niezwykle proste- wiele firm ma stronę internetową, profil na Facebooku, Instragramie czy LinkedIn.

 

 

  1. Mów ludzkim językiem

Pracując w danej branży i coraz lepiej ją znając, często zapominamy o tym, że podstawowe dla nas kwestie, wcale nie muszą być tak proste i oczywiste dla naszego rozmówcy. Dlatego też w trakcie rozmowy (chyba że Twoja grupa docelowa to specjaliści) staraj się unikać fachowego słownictwa. Wyobraź sobie taką sytuację, chcesz kupić iPhone’a, a sprzedawca tak opisuje model: To jeden z najchętniej kupowanych modeli, ma procesor Apple A11 Bionic z koprocesorem M11, 3 GB RAM-u, 64 GB pamięci i typ ekranu Dotykowy, OLED, Super Retina HD, True Tone, 3D Touch. Jeśli nie interesujesz się nowinkami technologicznymi, to jest spora szansa, że mało zrozumiałeś/aś z tego wywodu. Tak samo czuje się Twój rozmówca, gdy opisujesz mu ofertę specjalistycznym językiem. Dlatego też, jeśli opisujesz komuś produkt i podajesz techniczne dane, to pamiętaj o tym, by wspomnieć o efekcie, jaki wywoła dana rzecz.

  1. Zastanów się, co zamierzasz osiągnąć

Wielu sprzedawców nie wyznacza sobie konkretnych celów, starają się jedynie zrealizować miesięczny plan narzucony przez menadżera. To błąd, łatwiej Ci będzie trzymać się wytyczonych przez siebie celów. Dlatego też stawiaj sobie cele na tydzień lub nawet na dzień. W ten sposób będziesz wiedzieć, czy dasz radę zrealizować miesięczne założenia.

  1. Sprzedawaj, nie wciskaj

W naszym kraju telemarketerzy nie cieszą się wielką popularnością, wielu Polaków ma niemiłe doświadczenia, co sprawiło, że często uważamy osoby pracujące na słuchawce jako naciągaczy, którzy za wszelką cenę próbują nas wcisnąć dany produkt. Niestety, nie tylko opinia publiczna tak uważa, ale często sami sprzedawcy traktują w tych kategoriach ten zawód. Sprzedaż nie ma być wciskaniem na siłę produktu lub usługi, to ma być złożenie oferty, która ułatwi życie klientowi. Pamiętaj o tym i staraj się pomóc osobie po drugiej stronie słuchawki, a nie tylko Twoje rozmowy staną się skuteczniejsze, ale też dowiesz się, jak sprzedawać przez telefon.

 

 

 

 

 

 

Tagi: