LOADING
Patetycznie czy z humorem? Jednoznaczny przekaz, a może gra słowna? Pomysłów na stworzenie treści do landing page’a może być wiele, ale cel jest jeden – mamy zachęcić użytkownika do wykonania jakieś akcji. W jaki sposób to zrobić? W dzisiejszym artykule podpowiadamy, jak stworzyć dobry tekst na landing page.
Zanim otworzysz Worda czy notatnik lub chwycisz za pióro i kartkę papieru, musisz odpowiedzieć sobie na pytanie: Kto jest moją grupą docelową? Bez tej wiedzy, trudno będzie Ci wybrać sposób, który przemówi do odbiorców. Innych słów użyjesz do osób z branży IT, innych do prawników etc. Także poziom wiedzy danej grupy wytycza język, jakim się posługujesz.
Jednak świadomość, jak wygląda Twoja grupa docelowa, to nie wszystko. Musisz pamiętać o tym, by hasło, którego użyjesz do promocji lading page’a, nie było tylko wabikiem. Treść znajdująca się na stronie musi być rozwinięciem sloganu i ma odzwierciedlać rzeczywistość. Nie oszukuj klienta i nie twórz hasła, które nie ma nic wspólnego (lub niewiele) z prawdą.
8 na 10 osób czyta TYLKO nagłówek, oceniając na jego podstawie, czy dalsza część tekstu będzie dla nich wartościowa, czy też nie. Dlatego – choć w poprzednim tekście na temat landing page’a już to zrobiliśmy – ponownie zwracamy Ci na to uwagę. Te pierwsze słowa, które przeczyta użytkownik po wejściu na stronę, muszą przyciągać, zaciekawić i skłonić go do przeczytania dalszej treści. Osiągnąć ten cel możesz na kilka sposobów, my przedstawiamy 3 wybrane przez nas:
Celem landing page’a jest konwersja – obojętnie czy mówimy tu o sprzedaży, zapisaniu się na newslettera, czy wypełnieniu formularza. Aby zachęcić internautę do podjęcia pożądanych przez nas interakcji, musimy pokazać mu korzyści płynące z podjęcia danego działania. Zrób to jasno i przejrzyście, ale staraj się unikać wyświechtanych formułek, które każdy z nas zna na pamięć. Nie gwarantuj w każdym zdaniu wysokiej jakości, nie zapewniaj o niskich cenach, podkreśl zalety, których nie ma nikt inny. Przykładowo, jeśli sprzedajesz ręcznie robioną biżuterię z bursztynu, podkreśl unikatowość surowca i to, że nie ma dwóch jednakowych bursztynów, a co za tym idzie – nie da się zrobić identycznej biżuterii przy użyciu jantara.
Chcesz dowiedzieć się więcej, na temat tego, jak zrobić skuteczny landing page? Zajrzyj do naszego poprzedniego tekstu i poznaj pozostałe 6 zasad, dzięki którym Twój landing page będzie konwertował.
Tagi: Jak stworzyć dobry tekst na landing page