LOADING

Jak stworzyć dobry tekst na landing page
By:
Teosto@0115

Patetycznie czy z humorem? Jednoznaczny przekaz, a może gra słowna? Pomysłów na stworzenie treści do landing page’a może być wiele, ale cel jest jeden – mamy zachęcić użytkownika do wykonania jakieś akcji. W jaki sposób to zrobić? W dzisiejszym artykule podpowiadamy, jak stworzyć dobry tekst na landing page.

 

Zanim zaczniesz pisać…

Zanim otworzysz Worda czy notatnik lub chwycisz za pióro i kartkę papieru, musisz odpowiedzieć sobie na pytanie: Kto jest moją grupą docelową? Bez tej wiedzy, trudno będzie Ci wybrać sposób, który przemówi do odbiorców. Innych słów użyjesz do osób z branży IT, innych do prawników etc. Także poziom wiedzy danej grupy wytycza język, jakim się posługujesz.

Jednak świadomość, jak wygląda Twoja grupa docelowa, to nie wszystko. Musisz pamiętać o tym, by hasło, którego użyjesz do promocji lading page’a, nie było tylko wabikiem. Treść znajdująca się na stronie musi być rozwinięciem sloganu i ma odzwierciedlać rzeczywistość. Nie oszukuj klienta i nie twórz hasła, które nie ma nic wspólnego (lub niewiele) z prawdą.

Nagłówek

8 na 10 osób czyta TYLKO nagłówek, oceniając na jego podstawie, czy dalsza część tekstu będzie dla nich wartościowa, czy też nie. Dlatego – choć w poprzednim tekście na temat landing page’a już to zrobiliśmy – ponownie zwracamy Ci na to uwagę. Te pierwsze słowa, które przeczyta użytkownik po wejściu na stronę, muszą przyciągać, zaciekawić i skłonić go do przeczytania dalszej treści. Osiągnąć ten cel możesz na kilka sposobów, my przedstawiamy 3 wybrane przez nas:

  • Użyj liczb– liczby pobudzają wyobraźnię i wzbudzają ciekawość wśród czytelnika. Co więcej, im wyższa wartość, tym przeważnie nagłówek radzi sobie lepiej. Nie oznacza to jednak, że masz sztucznie podbijać liczby, jeśli Twój produkt ułatwia życie kierowców na 4 sposoby, to trzymaj się tej 4. Pamiętaj, tylko by używać cyfr, nie słów.
  • Pytaj– nagłówek w formie pytania to jedna z najpopularniejszych i najskuteczniejszych technik. Pytania typu Jak stworzyć dobry tekst na landing page? Czy Ty też popełniasz te błędy, mówiąc po niemiecku? konfrontują odbiorcę z faktami, jednocześnie wzbudzając jego ciekawość.
  • Rozwiązuj problemy– dobrym pomysłem jest też tytuł, który sugeruje rozwiązanie danego problemu, np. Jak oszczędnie robić zakupy. Nie tylko wzbudza ciekawość, ale też pokazuje internaucie, że jego kłopoty znikną. Pamiętaj jednak, że aby użyć tego typu nagłówka, musisz dobrze znać swojego odbiorcę, inaczej ten tytuł w ogóle do niego nie przemówi.

 

Pokaż korzyści

Celem landing page’a jest konwersja – obojętnie czy mówimy tu o sprzedaży, zapisaniu się na newslettera, czy wypełnieniu formularza. Aby zachęcić internautę do podjęcia pożądanych przez nas interakcji, musimy pokazać mu korzyści płynące z podjęcia danego działania. Zrób to jasno i przejrzyście, ale staraj się unikać wyświechtanych formułek, które każdy z nas zna na pamięć. Nie gwarantuj w każdym zdaniu wysokiej jakości, nie zapewniaj o niskich cenach, podkreśl zalety, których nie ma nikt inny. Przykładowo, jeśli sprzedajesz ręcznie robioną biżuterię z bursztynu, podkreśl unikatowość surowca i to, że nie ma dwóch jednakowych bursztynów, a co za tym idzie – nie da się zrobić identycznej biżuterii przy użyciu jantara.

 

Chcesz dowiedzieć się więcej, na temat tego, jak zrobić skuteczny landing page? Zajrzyj do naszego poprzedniego tekstu i poznaj pozostałe 6 zasad, dzięki którym Twój landing page będzie konwertował.

 

Tagi: