LOADING

By:
Teosto@0115

Landing page to istotny element kampanii, to od niego w dużej mierze zależy, czy osiągniesz założone cele, czy spalą one na panewce. I choć nie ma jednego skutecznego szablonu, który sprawdziłby się w każdej sytuacji, to jest kilka zasad, dzięki którym zwiększysz swoją szansę na większą sprzedaż. Jak zrobić skuteczny landing page – kliknij nasz tekst i poznaj aż 8 porad, dzięki którym Twoja strona docelowa będzie przynosić zyski.

 

 

Landing page – a co to w ogóle jest?

 

Najprościej rzecz mówiąc, landing page (LP) to pierwsza strona, na którą ląduje użytkownik. Użytkownik może trafić na naszą stronę w wyniku zaplanowanych kampanii marketingowych – dzieje się tak, gdy kliknie banner (display), w reklamę AdWords lub link, znajdujący się w newsletterze.

Oczywiście, nie zawsze użytkownik trafia do nas w wyniku zaplanowanych działań. Landing page to też podstrony, na które internauta ląduje w wyniku kliknięcia linku organicznego — tutaj można wymienić stronę produktu, oferty, jak i również stronę główną.

Cel landing page’a różni się w zależności od tego, co chcesz osiągnąć, wymienić tutaj można m.in. dokonanie zakupu, zostawienie danych kontaktowych, zapisanie się do newslettera czy rejestrację.

 

Zasada nr 1: przyciągający uwagę nagłówek

 

chwytliwy nagłówek landing page

[źródło: netflix.com/pl/]

W internecie jest tyle informacji, że internauta, aby nie zostać nimi kompletnie przytłoczony, wybiórczo czyta treści, zwracając głównie uwagę na nagłówek. Często tylko na jego podstawie ocenia, czy warto przeczytać tekst, czy lepiej zamknąć kartę. To pierwsza rzecz, która przyciąga wzrok, dlatego też musi być on po prostu dobry, by zachęcił do czytania dalszej zawartości strony. Postaraj się stworzyć nagłówek, który podkreśli korzyści z usługi, celu lub produktu, a jednocześnie będzie chwytliwy.

 

Zasada nr 2: mów językiem korzyści

 

Landing page to strona, która ma sprzedawać, niezależnie czy mówimy tutaj o celu, którym jest zakup produktu czy zapisanie się do newslettera. Dlatego też musisz przekonać użytkownika, że warto spośród wielu ofert wybrać właśnie Twój produkt lub czytać Twój newsletter.

Aby to zrobić, musisz pokazać klientowi korzyści, jakie płyną z wyboru Twojej firmy. Nie wymieniaj tutaj oklepanych formułek typu: gwarantujemy wysoką jakość i niskie ceny. Skup się na konkretnych korzyściach. Jeśli reklamujesz pizzerię na lokalnym rynku, nie pisz, że oferujesz krótki czas oczekiwania, zamiast tego możesz umieścić informacje, że będziesz u klienta za 30 minut — oczywiście taką informację możesz umieścić jedynie wtedy, gdy jesteś w stanie wywiązać się z tego zobowiązania. W przypadku, w którym chcesz sprzedać ręcznie robioną biżuterię z bursztynu, zamiast wysokiej jakości możesz podkreślić unikatowość surowca i fakt, że nie ma dwóch jednakowych bursztynów, dzięki czemu pierścionek lub kolczyki będą jedyne w swoim rodzaju.

 

 

Zasada nr 3: mądrze wybieraj zdjęcia

 

wysokiej jakości zdjęcia landing page

[źródło: coca-cola.pl/pl/home/]

Sam tekst nie wystarczy. Jeśli liczysz na konwersje, musisz mądrze wybierać zdjęcia. W przypadku landing page’a, który ma sprzedawać produkt, pokaż go na zdjęciach w wysokiej rozdzielczości. Jeśli Twoim celem jest sprzedanie usługi, dobrym pomysłem są zdjęcia z osobą, która swoją aparycją wzbudza zaufanie.

Nie zapominaj też o tym, że zdjęcie nie może kontekstowo odbiegać od treści. Nie ma sensu do kampanii reklamującej konto bankowe dla studenta dawać grafiki, na której jest rodzina. Warto za to wybierać zdjęcia, które przedstawiają ludzi. Przyciągają one uwagę, a także mogą wzywać do działania – przykładowo, jeśli formularz jest częścią Twojego LP, wybierz zdjęcie, w którym ludzie patrzą w jego kierunku.

 

Zasada nr 4: bądź minimalistą…

 

Landing page ma swój określony cel – sprzedać produkt, usługę, uzyskać dane kontaktowe albo nowych subskrybentów. Skup się na swoim celu i dostosuj do niego projekt strony. Zostań minimalistą i ogranicz elementy na stronie, dzięki temu nie odciągniesz uwagi odbiorców od celu.

W większości landing page’y nie sprawdza się menu – rozprasza jedynie użytkownika i sprawia, że zaczyna on interesować się innymi stronami, a nie tą, na której nam zależy.

Zwróć również uwagę na CTA (Call To Action). Kolor przycisku nie może zlewać się z tłem, wybierając kontrastowy kolor, możesz stworzyć tzw. punkt ogniskowy, czyli miejsce, które automatycznie przyciąga nasz wzrok, gdy wchodzimy po raz pierwszy na stronę. Jakie zestawienie ma szansę odnieść sukces? W tym pomoże Ci psychologia kolorów, o której pisaliśmy całkiem niedawno.

 

Zasada nr 5: … ale nie ograniczaj się tylko do kilku elementów

 

Przed chwilą pisaliśmy o minimalizmie w projekcie strony, jednak on również powinien być stosowany z rozwagą. Możesz ograniczyć się tylko do formularza, jak to zazwyczaj dzieje się w branży nieruchomości lub finansowej, ale nie zawsze jest to najlepsza droga.

Dobrze stworzyć landing page, który już na starcie odpowie klientowi na podstawowe pytania. Jasno określ, co oferujesz, kto sprzedaje lub zbiera e-maile. Napisz, co zyskuje odbiorca, a także wymień, jaka grupa docelowa skorzysta z Twoich produktów/usługi. Nie zapomnij też napisać o tym, co trzeba zrobić, by móc otrzymać produkt/usługę/ebook etc.

 

Zasada nr 6: mocne CTA

 

mocne CTA landing page

[źródło: ingbank.pl/]

Istotnym elementem każdego landing page’a jest CTA, czyli przycisk nawołujący do podjęcia działania. Dobry button musi mieć dobre hasło, które zachęci użytkownika do zrobienia konkretnej rzeczy, np.:  kupuję, rezerwuję, zamawiam.

CTA ma też być widoczne i łatwe do zauważenia. Warto zamieścić go nawet w 2-3 miejscach, tym samym zwiększasz swoją szansę na konwersję.

 

 

Zasada nr 7: formularz bez zbędnych danych

 

formularz landing page

[źródło: plushbezlimitu.pl/]

Formularz to dobry sposób na pozyskanie danych kontaktowych potencjalnych klientów. Możesz umieścić go na landing page’u lub może pojawiać się dopiero po kliknięciu przycisku Call To Action.

Niezależnie od tego, jaką opcję wybierzesz, pamiętaj, że na formularzu powinna znajdować się informacja, do czego on służy oraz musi też zawierać miejsce na niezbędne zgody – przetwarzanie danych (zgody muszą być zgodne z RODO). Dobry formularz to taki, który ma jak najmniej wymaganych pól do wypełniania. Pamiętaj o tym, gdy będziesz tworzyć swój.

 

Zasada nr 8: testuj i zmieniaj

 

Nie każdy landing page okaże się od razu sukcesem. Niestety, nie ma reguły, która strona docelowa zadziała w danej kampanii. Czasami, by strona zaczęła konwertować, trzeba poświęcić jej więcej czasu. Dlatego też warto… testować. Jeśli coś nie działa, nie pisz strony na straty. Po prostu zacznij ją zmieniać i zobacz, które rozwiązanie najlepiej sprawdzi się w Twoim przypadku.

Tagi: ,