LOADING

Słowniczek podstawowych pojęć e-marketingowych
By:
Teosto@0115

Chcesz dowiedzieć się, co kryje się pod takimi tajemniczymi terminami jak: inbound marketing, SEO, content marketing czy social media? A może chcesz poznać znaczenie słów lead, konwersja czy pozycjonowanie?

Przeczytaj nasz słowniczek podstawowych pojęć e-marketingowych! Znajdziesz w nim podstawowe pojęcia z zakresu marketingu internetowego, dzięki którym poszerzysz swoją wiedzę o reklamie w Internecie.


BLOG – najprościej mówiąc jest to strona internetowa, na której publikuje się artykuły związane z branżą. Celem bloga jest budowanie marki firmy. To również jeden z kluczowych elementów pozycjonowania, tworząc wartościowe treści i przemycając w nich słowa kluczowe możemy zwiększyć widoczność naszej strony w wyszukiwarce.

BRANDING – budowanie świadomości marki oraz jej pozytywnego wizerunku w oczach odbiorców. Pod marką może być rozumiana nie tylko Twoja firma, ale też produkt, blog, a nawet Ty sam.

CONTENT MARKETING czyli MARKETING TREŚCI – to forma strategii, która polega na pozyskiwaniu klientów za pomocą wartościowych, interesujących treści spełniających oczekiwania odbiorcy. Do przykładowych narzędzi content marketingu należą m.in.: artykuły, poradniki, e-booki, blogi, newslettery, czy podcasty.

COPYWRITING – pod tym terminem rozumiemy tworzenie kreatywnych oraz efektywnych tekstów sprzedażowych, za pomocą których budujemy wizerunek marki w podświadomości odbiorców. Copywriter, czyli osoba, która tworzy te treści, jest odpowiedzialny m.in. za: hasła oraz slogany reklamowe, teksty do ulotek i broszur, teksty na strony internetowe czy oferty sprzedażowe.

GOOGLE ANALYTICS – darmowe narzędzie analityczne o wielu interesujących funkcjach. Pozwala sprawdzić, ile osób odwiedziło stronę, w jaki sposób trafili na nią (np. poprzez wyszukiwarkę Google, forum lub portal społecznościowy), a także, jakie działania na niej podjęli. Ciekawą funkcją jest Analiza treści (Zachowanie->Zawartość witryny-> Analiza treści), w której możesz sprawdzić, na jakie podstrony wchodzili użytkownicy, ile średnio czasu na nich spędzili, a także znajdziesz tam też informacje o tym, czy podjęli inne działania, czy po znalezieniu interesujących ich kwestii, wyszli ze strony.

Warto połączyć Google Analytics z kontem Google Ads, w ten sposób poszerzasz zakres możliwości i masz dostęp do większej ilości danych, co pomoże Ci stworzyć skuteczną kampanię reklamową.

INBOUND MARKETING – to strategia marketingowa, której ideą jest podejmowanie działań w Internecie, pozwalających potencjalnym klientom odnaleźć na własną rękę interesujące ich treści. Inbound marketing ma za zadanie angażować klientów oraz zwiększyć ich lojalność wobec marki.

 

KONWERSJA – to interakcja użytkownika z witryną internetową, która została przez właściciela strony uznana za wartościową. Może to być zakup produktu, pobranie pliku (np.: katalogu produktu/usługi), czy przesłanie formularza kontaktowego (np.: podanie swojego adresu e-mail i zapisanie się na listę mailingową).

LANDING PAGE czyli STRONA DOCELOWA – tym terminem określa się stronę, na którą kieruje użytkowników nasza reklama. Strona docelowa najczęściej jest dopasowana do reklamowanego produktu/usługi, a jej wygląd jest przemyślany w każdym szczególe, by ilość konwersji była jak największa.

LEAD – tym terminem określamy sytuację, w której osoba (lub firma) wykazuje zainteresowanie naszą ofertą do tego stopnia, że podaje nam mniej lub bardziej szczegółowe dane kontaktowe. Pozyskanie leada jest początkiem komunikacji między klientem, a Twoją firmą.

MARKETING INTERNETOWY – są to wszelkie działania podejmowane w celu wprowadzenia marki na rynek, wypromowania jej oraz przedstawienia w jak najlepszym świetle, by zwiększyć widoczność firmy w Internecie. Celem marketingu internetowego jest nie tylko stworzenie więzi z klientem, ale też jej utrwalenie, tak by dana marka jak najlepiej kojarzyła się odbiorcom.

MARKETING SZEPTANY (z ang. Word-of-mouth marketing) nazywany również BUZZ MARKETINGIEM – celem działań jest dotarcie do klienta za pomocą dyskusji toczonych w Internecie, np.: na forach dyskusyjnych lub portalach społecznościowych. Marketing szeptany może być prowadzony jawnie przez ambasadora marki lub niejawnie poprzez zwykłe konta, bardzo często stworzone na potrzeby dyskusji.

NEWSLETTER – to elektroniczny biuletyn, który rozsyłany jest za pośrednictwem Internetu. Wiadomości przesyłane subskrybentom mogą zawierać informacje o nowych produktach/usługach, promocjach lub zachęcać do przeczytania opublikowanych materiałów na blogu. Celem newslettera jest podtrzymanie relacji ze stałymi klientami oraz pozyskanie nowych osób.

ODSŁONA – tym terminem określamy każde wejście/odświeżenie strony. W Google Analytics możemy sprawdzić nie tylko ilość odsłoń, ale też ilość unikalnych odsłon, czyli niepowtarzalną liczbę sesji, z co najmniej jedną odsłoną z określonej strony.

POP-UP – to okienko, które wyświetla się po wejściu na stronie, podczas jej użytkowania lub przy wyjściu. Okienko zakrywa najczęściej znaczną część treści znajdującej się na stronie docelowej i zazwyczaj ma na celu przyciągnąć uwagę odbiorcy, np.: możemy w ten sposób poinformować użytkownika o rabatach lub zachęcić do zapisania się do naszego newslettera.

 

REMARKETING – tym pojęciem określamy ponowne wyświetlenie reklamy osobom, które w przeszłości odwiedziły naszą stronę lub konkretną podstronę, jednak nie zdecydowały się na zakup.

SEM (skrót od Search Engine Marketing) czyli MARKETING W WYSZUKIWANIACH INTERNETOWYCHto jeden z elementów działań marketingowych, którego celem jest osiągnięcie jak najlepszych pozycji w wynikach wyszukiwania na konkretne słowa kluczowe. Zakres działań obejmuje zarówno wyniki płatne, jak i te z ruchu organicznego. O ruchu organicznym mówimy w sytuacjach, w którym użytkownik trafił na naszą stronę za pośrednictwem bezpłatnych wyników wyszukiwania.

SEO (skrót od Search Engine Optymalization) czyli OPTYMALIZACJA DLA WYSZUKIWAREK INTERNETOWYCH, POZYCJONOWANIE STRON INTERNETOWYCH są to wszelkie działania, których celem jest uzyskanie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukania dla wybranych słów kluczowych.

SESJA – najprościej rzecz ujmując to wszystkie działania, jakie podejmuje użytkownik na Twojej stronie internetowej. Jedna sesja może obejmować różne interakcje użytkownika, np.: kilka odsłon, zdarzeń lub transakcji e-commerce.

SŁOWA KLUCZOWE (z ang. KEYWORDS) – jeden z najistotniejszych aspektów, jeśli chodzi o prowadzenie kampanii SEO. Słowa kluczowe to frazy, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę internetową, gdy chcą znaleźć odpowiedź na interesującą ich kwestię, np.: gdy chcesz kupić buty idealne do wypraw w góry wpiszesz buty trekkingowe damskie. Wybór fraz kluczowych powinien wynikać z analizy aktualnej zawartości strony oraz tego, co wyszukują użytkownicy w Internecie.

SOCIAL MEDIA – są to działania marketingowe, które mają za zadanie generować ruch na stronie przy wykorzystaniu mediów społecznościowych. Do najpopularniejszych portali wlicza się: Facebook, Instagram, Google+, Twitter, LinkedIn czy Pinterest.

WYŚWIETLENIA – liczba wyświetleń reklamy

Tagi: ,