LOADING

słowniczek pojęć content marketingowych
By:
Teosto@0115

Słowniczek pojęć content marketingowych

Content marketing, inaczej zwany marketingiem treści, to forma strategii polegająca na pozyskiwaniu klientów za pomocą treści dopasowanych do ich potrzeb oraz oczekiwań. Odnosi się do różnorodnych materiałów, które publikowane są przez Internet. Pojęcia z nim związanie mogą być trudne do zrozumienia, dlatego dzisiaj przygotowaliśmy dla Was słowniczek pojęć content marketingowych.

AGENCJA INTERAKTYWNA – zajmuje się kreowaniem wizerunku firmy i wszelkimi formami promocji w Internecie.

BLOG – to strona internetowa, na której można znaleźć regularnie publikowane treści o określonej tematyce.

COPYWRTITING – proces tworzenia treści o charakterze marketingowym, który polega na pisaniu tekstów skutecznie przekonujących potencjalnych odbiorców do zakupu produktu czy skorzystania z usługi.

CMS – z angielskiego Content Managment System – to system zarządzania treścią umożliwiający usuwanie nieaktualnych informacji, modyfikowanie istniejących i dodawanie nowych artykułów. Najpopularniejsze systemy tego typu to Joomla!, WordPress oraz Drupal.

FANPAGE – jest to rodzaj strony na portalu społecznościowym Facebook, za pomocą której można promować konkretną firmę, markę, usługę lub też osobę. Pozwala on na zebranie fanów w jednym miejscu sieci internetowej.

HOME PAGE – strona główna na danej witrynie internetowej, na której odwiedzający mogą znaleźć linki do innych podstron. Ma ona duże znaczenie, ponieważ pomaga skutecznie zakomunikować odwiedzającym, czego dotyczy dana witryna.

INFOGRAFIKA – forma przekazywania informacji w sposób wizualny. Stanowi informację graficzną, która prezentuje czytelne i zrozumiałe dane. Umożliwia ona uporządkowanie zebranych wiadomości, a także zapewnia ich przejrzystość.

KONWERSJA – odnosi się do celów osiąganych przy pomocy stron internetowych. Postrzegana jest jako wykonanie przez potencjalnego klienta określonej czynności na stronie internetowej, która pożądana jest z punktu widzenia jej właściciela.

LANDING PAGE – w dosłownym tłumaczeniu oznacza stronę lądowania. To strona, która wyświetla się odbiorcy w momencie kliknięcia reklamy. Treści na niej zawarte są bardzo istotne i muszą być precyzyjnie napisane, dlatego sprawdź również jak stworzyć dobry tekst na landing page.

LISTA MAILINGOWA – to lista osób, które dokonały zapisu poprzez podanie swoich danych kontaktowych, w tym e-maila. Takie listy tworzy się, zbierając subskrybentów na newslettery, czy prowadząc sprzedaż swoich produktów.

LINK – to hiperłącze pozwalające użytkownikowi przenieść się na określoną witrynę, poprzez jego kliknięcie.

NAGŁÓWKI H – są to znaczniki nagłówków występujących w treści stron. Litera H pochodzi od angielskiego słowa header. Są to tytuły, podtytuły oraz śródtytuły oznaczane od H1 do H6, ponieważ w języku HTML możliwe jest stworzenie sześciu różnych poziomów nagłówków.

RTM – skrót od Real Time Marketing, czyli użycie w content marketingu treści powiązanej z aktualnymi wydarzeniami, na przykład Walentynki, Święta czy Dzień Dziecka. W skutecznym planowaniu RTM z pewnością pomoże nasz kalendarz marketingowy 2019.

STRATEGIA MARKETINGOWA – to ogólny plan danej firmy dotyczący tego, jak dotrzeć do odpowiednich osób i uczynić z nich swych klientów.

UU – skrót od Unique User, czyli unikalni użytkownicy. Ich liczba jest wyznacznikiem popularności danej strony www czy bloga i pokazuje, ile osób odwiedza stronę w określonym czasie.

Tagi: