LOADING

słowniczek pojęć facebook
By:
Teosto@0115

Media społecznościowe wciąż prężnie się rozwijają. Wraz z pojawianiem się nowych funkcji oraz możliwości, szczególnie tych reklamowych – rozszerza się lista pojęć, które warto, a nawet trzeba znać. W dzisiejszym artykule przybliżymy Wam 10 istotnych określeń dotyczących portalu Facebook.

 

 

CTA – przycisk akcji lub też „button” Call To Action, czyli np. „więcej informacji”, „kup teraz”. To opcja ułatwiająca reklamodawcy komunikację z odbiorcą oraz kierowanie go do odpowiednich stron poza platformą.

Cover – często używany skrót określający zdjęcie w tle na profilu osoby indywidualnej lub firmy. Istotny element graficzny budujący pierwsze wrażenie odbiorcy. Może być stworzony zarówno w formie grafiki, jak i video.

Dziennik aktywności – funkcja dostępna zarówno na profilach prywatnych, jak i fanpage’ach. Zbiera i grupuje wszystkie czynności wykonywane przez osoby/strony na portalu Facebook. Pomocne narzędzie pozwalające na odnalezienie komentarzy, polubień czy udostępnień postów z przeszłości.

Hashtag – słowo klucz poprzedzone symbolem #, które pomaga w wyszukiwaniu interesujących nas informacji. Pierwotnie stosowane głównie na platformie Twitter, obecnie z powodzeniem sprawdza się również na Facebooku.

Karuzela – jedna z graficznych opcji publikacji postów. Korzystając z grafik i/lub filmów możemy stworzyć zachęcający slider, który po kliknięciu przenosi nas do wybranej strony docelowej. Karuzela tworzona jest z od 3 do 5 grafik, z których każda może linkować do innego adresu.

Kanwa – najnowsza, atrakcyjna forma tworzenia postów i reklam w portalu Facebook. Daje możliwość połączenia materiałów graficznych, multimedialnych, tekstowych i przycisków CTA.

 

 

Lokalizacje – forma podstron danego fanpage’a firmy, która posiada więcej niż jedną lokalizację. Dotyczy to między innymi sklepów czy sieci usługowych. Dzięki tej funkcji możemy stworzyć nie tylko osobny fanpage pod naszą stroną główną dla każdego adresu, ale również platforma wygeneruje dla naszych odbiorców czytelną mapkę z lokalizacjami.

Piksel – narzędzie biznesowe, które pozwala skutecznie dotrzeć do potencjalnych klientów zarejestrowanych w platformie. Jest to specjalnie wygenerowany fragment kodu, dzięki któremu reklamodawca może prowadzić skuteczny remarketing oraz analizę działań odbiorców.

Reakcje – popularny kciuk w górę, tzw. „lajk” to jeden z najbardziej charakterystycznych elementów Facebooka. Od jakiegoś czasu możemy jednak wyrazić swoją opinię na temat treści na różne sposoby. Reakcje to wybór znaków graficznych/emotikonów, którymi możemy bezsłownie skomentować pojawiające się na platformie posty.

Story – inaczej relacja lub Facebook Story to zaanektowana z platformy Instagram forma publikacji materiałów graficznych, które można odtworzyć jedynie przez 24 godziny.

Targetowanie – określanie grupy docelowej, do której mają trafić nasze posty lub tworzone reklamy. Dzięki odpowiednim narzędziom możemy zawęzić grupę odbiorców ze względu na wiek, płeć, zainteresowania czy miejsce zamieszkania lub tymczasowego pobytu.

Tagi: ,