LOADING

słowniczek pojęć SEO
By:
Teosto@0115

SEO (Search Engine Optimization), czyli optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, to dziedzina coraz bardziej znana. Temat SEO pojawia się znacznie częściej, ale nadal kryje sporo niewiadomych. Aby ułatwić zrozumienie działań związanych z pozycjonowaniem, przygotowaliśmy dla was słowniczek pojęć SEO.


ALGORYTM GOOGLE – algorytmy to komputery analizujące informacje na temat stron, które możemy znaleźć w indeksie. Algorytmy Google są nieustannie aktualizowane i dopracowywane, aby jak najlepiej ocenić to, na co trafiają i dopasować do potrzeb wyszukiwań użytkowników Google’a.

ANCHOR – jest to treść linka lub jego zakotwiczenie. Zazwyczaj anchorem jest słowo kluczowe lub inna fraza, która ma za zadanie zachęcić do kliknięcia linka. Przykładowy anchor w kodzie html <a href=” http://site-call.pl”>anchor</a>.

BACKLINKI – są to linki prowadzące do strony, umieszczane na innych domenach. Ilość linków kierujących do strony jest czynnikiem rankingowym w Google. Backlinki powinny być dobrej jakości.

BLACK HAT SEO – to działania pozycjonerskie, które na celu mają osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarce, ale nie są one prowadzone zgodnie z wytycznymi Google’a. Najczęściej wśród praktyk Black Hat SEO możemy wyróżnić pozyskiwanie bardzo dużej liczby backlinków, często złej jakości. Działania Black Hat SEO obecnie są coraz mniej skuteczne, pozwalają osiągnąć szybkie, ale krótkotrwałe wyniki.

BREADCRUMBS – nawigacja pojawiająca się najczęściej poziomo u góry strony. Breadcrumbsy w tłumaczeniu to okruszki chleba, są istotne, aby stworzyć hierarchię strony, umożliwić użytkownikom powrót do poprzedniej lub przejście do kolejnej strony w łatwy sposób.

CACHE –  to pamięć podręczna wyszukiwarki. W pamięci wyszukiwarki przechowywane są wszystkie zindeksowane dokumenty internetowe. Czasem treść na stronie i wyszukiwarce może różnić się, zdarza się tak, gdy treści na stronie zostały zmienione, a nie zostały jeszcze zapisane przez wyszukiwarkę.

CANONICAL – to atrybut Google’a, który stosowany jest, aby określić preferowany adres URL. Jeżeli pojawiają nam się strony o podobnej treści lub też indeksują wyniki filtrowania na stronie, możemy ustalić najważniejszą dla nas stronę.

CONTENT – treści znajdujące się na stronie. Do contentu zaliczamy całą treść znajdującą się na stronie internetowej, w tym wpisy blogowe, opisy produktów, kategorii,  tytuły, nagłówki itp. Ilość contentu i to, czy jest wartościowy, unikalny i odpowiednio zoptymalizowany pod słowa kluczowe ma wpływ na pozycjonowanie.

CRAWLER – to robot internetowy, robot indeksujący. Praca tego programu polega na zbieraniu informacji o strukturze stron oraz o treściach, które znajdują się w Internecie.

 

 

GOOGLE ANALYTICS – narzędzie, które umożliwia śledzenie ruchu na stronie. Jako właściciel strony mamy możliwość skorzystać z dokładnych statystyk pokazujących ilość wejść na stronę czy rodzaj tych wejść.

GOOGLE SEARCH CONSOLE – narzędzie od Google’a przeznaczone dla osób zarządzających witryną internetową. GSC ma za zadanie pomóc w zarządzaniu stroną i poprawić wyniki w Google. Dawna nazwa to GOOGLE WEBMASTER TOOLS.

KEYWORDS – inaczej frazy, słowa kluczowe. To grupa słów dobierana dla danej strony. Dobierając słowa kluczowe, bierze się pod uwagę ilość ich wyszukiwania w Google oraz to, czy są one związane z informacjami, które pojawiają się na stronie. Po wpisaniu w Google słowa kluczowego pojawiają się wyniki wyszukiwania.

LONG TAIL – czyli długi ogon. Są to słowa kluczowe, które składają się z większej ilości wyrazów, zwykle mają dokładne dopasowania i mniejszą ilość wyszukań.

METATAGI TITLE i DESCRIPTION – to opisy dla poszczególnych podstron, które wyświetlają się w wyszukiwarce Google po wpisaniu konkretnej frazy. Meta tagi powinny posiadać określoną długość, title około 70 znaków, description około 160 znaków. Meta opisy wpływają na pozycje słów kluczowych, powinny również zachęcać użytkowników do odwiedzenia wybranej podstrony.

 

 

REFERRAL – są to odesłania do strony pochodzące z innych podstron. Najczęściej są to komentarze na forach, artykuły sponsorowane, NAPy i wszelkie inne miejsca umożliwiające dodanie linka do strony.

RUCH ORGANICZNY – jest to ruch pochodzący z wyszukiwarki Google. Zliczane są wejścia na konkretną podstronę po wyszukiwaniu słów kluczowych.

SITEMAP – mapa witryny, zawiera szczegółowe informacje dotyczące adresów URL strony.

WHITE HAT SEO – działania pozycjonerskie zgodne z polityką Google’a. Do działań tych możemy zaliczyć: odpowiednią optymalizację strony, tworzenie wartościowych treści, linkowanie wewnątrz strony, pozyskiwanie linków z wartościowych miejsc.

 

Chcesz wiedzieć więcej? Poznaj SEO od podstaw i sprawdź, co to jest SEO 🙂

Tagi: