LOADING
Treści, które do tej pory były wyświetlane tylko na desktopie, coraz częściej przeglądane są na smartfonach i tabletach. Dlatego dostosowanie witryny internetowej do urządzeń mobilnych jest bardzo ważne. Jeśli strona nie wyświetla się poprawnie, istnieje duże prawdopodobieństwo, że przeglądający ją opuści. Którą wersję jednak wybrać – responsywną czy mobilną? W dzisiejszym wpisie odpowiemy na to pytanie.
Mobilne strony WWW to takie, które dedykowane są wyłącznie na urządzenia przenośne, takie jak tablety czy smartfony. Jest to zazwyczaj „okrojona” wersja tradycyjnych witryn internetowych – często zarówno grafika, jak i zawartość mobilnych stron jest uboższa od pierwowzoru. Warto również dodać, że tego typu strony różnią się od desktopowych również adresem.
Dużo zależy tutaj od budżetu oraz docelowych odbiorców strony. Jeżeli przykładowo zależy nam w głównej mierze na właścicielach urządzeń mobilnych i jednocześnie nie chcemy przebudowywać strony w wersji desktopowej, to lepszym rozwiązaniem będzie mobilna strona.
W przypadku zakładania nowego serwisu lepiej od razu zainwestować w responsywną stronę. Takie rozwiązanie będzie dobre dla dużych, dynamicznych serwisów. Warto również pamiętać, że responsywne wersje strony są lepiej postrzegane przez Google, co równa się z lepszą pozycją w tej wyszukiwarce.
Jeśli masz już stronę responsywną lub też mobilną, z pewnością chcesz wiedzieć, czy zostanie ona uznana przez Google jako przyjazna urządzeniom takim jak tablety, czy smartfony. Z pomocą przychodzi samo Google i podsuwa ciekawe możliwości.
Jeśli posiadasz zweryfikowane konto w Google Search Console, po przejściu do zakładki „Obsługa na urządzeniach mobilnych” masz możliwość sprawdzenia, czy Google zauważyło jakiekolwiek problemy z obsługą strony na urządzeniach mobilnych.
Narzędzie to umożliwia szybkie sprawdzenie, czy strona dostosowana jest do urządzeń mobilnych. Wystarczy wpisać adres witryny i po chwili ukaże się wynik testu.