LOADING
Sposobów na promowanie marki wymienić można mnóstwo i ciągle ich przybywa – co rusz pojawiają się nowe trendy. Jednym z nich jest influencer marketing. Co to jest i czy taka forma reklamy przyniesie wymierne korzyści? W dzisiejszym wpisie odpowiemy na te pytania.
Influencerzy są osobami, które za pomocą mediów społecznościowych budują wokół siebie grupę sympatyków, dzieląc się z nimi swoją pasją i nierzadko przedstawiając szczegóły z życia codziennego. Ma to szczególny wpływ na relacje z odbiorcami, dzięki temu zyskują zaufanie, a co za tym idzie, również realny wpływ na kształtowanie opinii. Infuencera określa się więc jako osobę wpływową, która poprzez wyrażanie opinii lub prezentowanie danego produktu czy też usługi na swoim profilu, może do niego przekonać także potencjalnych odbiorców.
Współpraca z influencerami pomaga zwiększyć sprzedaż oferowanych usług oraz produktów. Rozpoczynając ją, możemy liczyć na znaczne zwiększenie świadomości marki oraz pogłębienie zaufania do oferowanych przez nas rzeczy. Dzięki dobrze zaplanowanym działaniom zyskujemy również ciekawy content. Osiągamy też to, co w każdej kampanii marketingowej jest najważniejsze – docieramy do właściwej, bardzo często specyficznej grupy docelowej. Mamy również szansę na stworzenie długotrwałej współpracy, przez co influencer może stać się ambasadorem naszej marki. Wszystkie te działania pomagają pozyskać nowych klientów, wyprzedzić konkurencję lub wzmocnić pozycję na rynku. Im nasza marka będzie autentyczniejsza, tym bliższa staje klientowi. Współdziałanie z internetowymi twórcami pomaga firmie stworzyć „ludzki” wizerunek i nawiązać trwałą relacje z potencjalnym nabywcą.
Pracę z influencerami można podzielić na kilka kategorii. Każda z nich ma swoje plusy i minusy w zależności od potrzeb oraz budżetu marki. Biorąc pod uwagę długość współpracy, możemy wyróżnić dwa modele: pojedyncza aktywacja i ambasadorstwo, które jest długofalową relacją. Natomiast w przypadku sposobu rozliczenia współpraca z influencerami zazwyczaj opiera się na wymianie barterowej (usługa za produkt) lub ma charakter komercyjny, co oznacza, że płacimy za wykonywane działania.
Współpraca tego typu to nie tylko zalety, takie jak wzrost świadomości marki i promocja produktów, ale też ma istotny wpływ na działania SEO.
Zawartość strony to jeden z najważniejszych czynników rankingowych w wyszukiwarce. Tworzenie użytecznych dla odbiorców treści oraz ich dystrybucja w Internecie to podstawowe działania, które są niezbędne, aby walczyć o dobrą pozycję. Do zadań influencerów należy pomoc w tworzeniu treści na stronę, jak i tych sponsorowanych.
Zaangażowana społeczność i duży ruch to największe wyzwania marketingu internetowego. Tutaj influencer marketing zdecydowanie wygrywa z innymi formami. Takie osoby, mające wokół siebie społeczność i udostępniając jej treści na temat naszej firmy, skutecznie wpływają na widoczność w Internecie.
Dodatkowo warto pamiętać, że influencer często wspomina o promowanej marce nie tylko w konkretnym poście, ale też rozmawia poza siecią, na przykład ze znajomymi. Ich również informuje o naszych produktach oraz usługach, co zwiększa zasięg jego działania.
Czytaj też ciekawy wpis o zakładach Betclic należących do najpopularniejszego grona bukmacherów w Polsce!
Tagi: influencer, Współpraca z influencerami